Holt

Jeg arbejder i indskolingen, primært som børnehaveklasselærer, i en special klasse. Det har jeg gjort i 12 år. Til min undervisning laver jeg størstedelen af  materialerne selv, da lærerbøgerne stort set altid er for uoverskuelige og har for hurtig progression, i forhold til den målgruppe jeg arbejder med.

Når jeg laver materialer vægter jeg :

  • At opgaverne er enkle og overskuelige.
  • Mange opgaver af samme opgavetype, da mange af eleverne har brug for gentagelse.
  • At eleverne kan arbejde så selvstændigt som muligt med opgaverne.
  • At mængden af opgaver på hver side er afstemt, så opgavemængden føles overskuelig.
  • Minimum brug af billeder. Billeder og illustrationer bruges stort set kun, når det er nødvendigt for opgaven eller som motivation.

 

 

 

 

 

 

 

Jeg arbejder i indskolingen, primært som børnehaveklasselærer, i en special klasse. Det har jeg gjort i 12 år. Til min undervisning laver jeg størstedelen af  materialerne selv, da lærerbøgerne stort set altid er for uoverskuelige og har for hurtig progression, i forhold til den målgruppe jeg arbejder med.

Når jeg laver materialer vægter jeg :

  • At opgaverne er enkle og overskuelige.

  • Mange opgaver af samme opgavetype, da mange af eleverne har brug for gentagelse.

  • At eleverne kan arbejde så selvstændigt som muligt med opgaverne.

  • At mængden af opgaver på hver side er afstemt, så opgavemængden føles overskuelig.

  • Minimum brug af billeder. Billeder og illustrationer bruges stort set kun, når det er nødvendigt for opgaven eller som motivation.


 

 

 

 

 

 

 

Viser 1–16 af 55 resultater